Թաքնված ընկճախտի 8 պատճառներ

Like on FB:

Ընկճախտը կամ դեպրեսիան լուրջ հիվանդություն է: Այն կարելի է շփոթել հոգնածության հետ, հաճախ թաքնվում է նաև չափից դուրս աշխատամոլության դիմակի կամ, ընդհակառակն, անզուսպ կենսուրախության դիմակի տակ: Տխրությունը, աննախաձեռնողականությունը, ֆիզիկական և բարոյական ուժերի կորուստը տվյալ հիվանդության նշաններն են, բայց ոչ՝ միակները:

Միանշանակ ախտորոշում դնել միայն կարող է բժիշկը, սակայն քեզ կամ քեզ մտերիմ մարդու մոտ այս էմոցիոնալ խանգարումը կարելի է նաև ինքնուրույն կասկածել: Ուրեմն որոնք են ընկճախտի ոչ ակնհայտ նշանները, որոնք կարող են օգնել խուսափել դրա բացասական հետևանքներից:

Փիլիսոփայելը

Թաքնված ընկճախտ կարող է մատնանշել մարդու` փիլիսոփայական թեմաներով զրույցներ վարելու հաճախականությունը` օգտագործելով վերացական ձևակերպումներ, օրինակ` «Ինձ հետ այսպիսի բան միշտ է տեղի ունենում», փոխանակ ասի՝ «Վերջին 2 շաբաթներին նորմալ չեմ քնում», «Այս ամենն իմաստ չունի»  «Կարծում եմ՝ ուրիշ միջոց է պետք օգտագործել»: Դեպրեսիվ մարդիկ, որպես կանոն, սիրում են խոսել կյանքի իմաստի մասին ու դա անընդհատ են անում: Միևնույն ժամանակ՝ ոչ մի կոնկրետ բան չկա նրանց բառերի մեջ: Իսկ հոգեբաններն ասում են, որ որքան մարդը կոնկրետ է արտահայտում իր մտքերը, այնքան շատ նա կյանքից բավականություն ստանալու հնարավորություն ունի:

Խուսափողական վարքագծի փնտրտուքը

Դեպրեսիվ խաթարմամբ մարդիկ հաճախ են տարբեր պատճառներ բերում ու եղանակներ փնտրում իրենց իրական ցանկություններն ու ձանձրույթը թաքցնելու համար: Օրինակ, կարող են հուզիչ պատմություն հորինել այն մասին, թե ինչու չեն եկել ընկերոջ ծնունդին, կամ թե ինչու գործընկերների հետ ճաշին չեն մնացել: Այս արդարացումները սոսկ քողարկումներ են, որպեսզի ոչ ոքի չանհանգստացնեն իրենց ճնշված էմոցիոնալ վիճակով:

Ադեկվատ արձագանքի բացակայություն

Ընկճախտի վիճակում մարդն այլ կերպ է ընկալում շրջապատող իրականությունը: Նա կարող է սկսել բոլորի հետ համաձայնել, դադարել արտահայտել իր կարծիքն ու ցանկությունները, չարձագանքել, երբ իրեն վիրավորում են, և անգամ ցավ չզգալ այն իրավիճակներում, երբ այն անխուսափելի է, օրինակ, մտերիմների կորստյան դեպքում:

Հոգեսոմատիկ հիվանդություններ

Ճնշված վիճակում մարդը կարող է բողոքել սրտի շրջանում դիսկոմֆորտից, ոտքերի ու ձեռքերի լարվածությունից, դժվարացած շնչառությունից, գլխացավից, ատամնացավից ու այլ բաներից: Ընդ որում, հետազոտությունը հավանաբար ցույց կտա, որ առողջության հետ ամեն ինչ կարգին է: Տարատեսակ ցավային զգացողությունների առաջանալը կարող է անկայուն և տագնապային վիճակի արդյունք լինել: Իր հերթին՝ ցավը հաճախ հանգեցնում է տագնապի ու լարվածության ի հայտ գալուն` ձևավորելով փակ շրջան ու մարդուն ստիպելով տանջվել հանկարծահաս հոգեսոմատիկ ցավերից:

Մտածողական ծամոն

Դեպրեսիայի վիճակում մարդն անընդհատ գլխում պտտում է միևնույն մտքերը: Նա մտածում է, որ այդ կերպ փնտրում է իր հարցերի պատասխանները, սակայն այդ խնդիրները կպչուն մտքերը լուծել չեն կարող: Ընդհակառակը, նրանք միայն ելքի փնտրտուքի պատրանք են ստեղծում: Շատ հեշտ է հասկանալ, թե արդյո՞ք մարդն ունի կպչուն մտքեր: Որպես կանոն` այդպիսի պահերին մարդը մտածկոտ է, ցրված և օրեցօր միևնույն թեմայի շուրջ է խոսում` առանց մտքերը գործողության վերածելու փորձի: Այս վարքագիծն ավելի է խորացնում ընկճախտը:

Անխնամ արտաքին տեսք

Ճնշված, անտրամադիր վիճակը, որպես կանոն, ազդում է արտաքին տեսքի վրա: Եթե մարդը դադարել է հետևել իրեն, անտեսում է հիգիենայի կանոններն ու տան կարգուկանոնով չի զբաղվում, առիթ կա անհանգստանալու, թե արդյո՞ք նրա մոտ ամեն բան լավ է: Դա վերաբերում է նրանց, ովքեր նախկինում մաքրակենցաղության ու կարգուկանոնի հետ կապված խնդիրներ չեն ունեցել:

Աշխատանքի տեմպի փոփոխություն

Եթե փոխվում է մարդու աշխատանքի տեմպը, դա կարող է նրա ճնշված վիճակի վերաբերյալ ահազանգ լինել: Մարդը կարող է դադարել գլուխ հանել օրական ստանդարտ խմդիրներից, սկսել մոռանալ ինֆորմացիան, շատ հոգնել, զգալ իր գործողությունների անիմաստությունը: Լինում է նաև հակառակ արձագանքը, երբ նախկինում ոչ այնքան ակտիվ մարդիկ հանկարծ դառնում են լարված գրաֆիկով աշխատամոլներ ու սկսում նվաճումներ ունենալ: Այդպիսով նրանք փորձում են փախչել սեփական զգացմունքներից ու կյանքին իմաստ հաղորդել:

Շինծու ուրախություն

Ընկճախտը պոզիտիվ արտաքին տեսքի տակ քողարկելը հազվադեպ երևույթ չէ: Անընդհատ էմոցիոնալ փոսում գտնվող մարդիկ կարող են հասարակության ամենաերջանիկ ու անհոգ անձնավորությունները թվալ: Նրանք խուսափում են լուրջ խոսակցություններից ու բարդ թեմաներից: Այդպիսի մարդուն բացահայտել հնարավոր է միայն անձնական կոնտակտի ու վստահելի վերաբերմունքի դեպքում:

Ինչպես օգնել ինքդ քեզ ու մտերիմներիդ

  • Եթե ընկճախտի նշաններ մտերիմ մարդու մոտ են նկատվում, ապա արժե փորձել նրա հետ խոսել իր ինքնազգացողության մասին ու օգնություն առաջարկել: Այն դեպքում, երբ մարդը կոնտակտի չի գնում, արժե նրան որոշ ժամանակով միայնակ թողնել ու հետևել նրա վիճակին:
  • Մի արժեզրկեք մտերիմների խնդիրները, մի հեգնեք ու մի ծիծաղեք իրավիճակի վրա: «Ուշքի արի», «վերջ տուր», «թուլացիր» կոչերը տվյալ դեպքում չեն աշխատում:
  • Օգնեք մանրուքներում, կենցաղային հարցերում, որոնց համար դեպրեսիան ուժեր չի թողել:
  • Մի պարտադրեք մարդուն ճնշված վիճակում ակտիվ կյանք վարել. նա դեռևս ի վիճակի չէ այդ անել:
  • Դեպրեսիվ մարդու հետ ընդմիջումներով շփվեք, որպեսզի նրա վիճակը ձեզ չփոխանցվի:
  • Ցրեք առասպելներն այն մասին, որ դեպրեսիան մասնագետի մոտ բուժելը պարտադիր չէ: Առաջարկեք պրոֆեսիոնալ օգնություն:
  • Ուշադիր եղեք նրանց նկատմամբ, ովքեր ձեր կողքին են: Երբեմն ժպիտի և սոցցանցային կատարյալ կյանքի հեռարձակման միջև թաքնված են լինում մեծ խնդիրներ:

Popular

Պատասխանեք մի քանի հարցի, ու ես առանց սխալվելու կգուշակեմ ձեր տարիքը
Ինչի մասին չի կարելի պատմել ընկերներին. 2 խորհուրդ Օշոյից
«Մի փաթաթեք ձեր անցյալը շրջապատի վզին, եթե նրանք ձեզ դա չեն խնդրում». Շփման 8 ոսկե կանոն
Իմաստուն առակ. «Ի՞նչ արժես դու»
«Չի կարելի ամբողջ կյանքը երեխային նվիրել». Ֆրանսիացի մայրիկների 10 կանոն, որոնք կարող են զարմանալիորեն օգտակար լինել
Արևելյան իմաստունների կյանքի դասերը կամ՝ խրատանի
Առաջադրանք ամենաուշադիրների համար. կկարողանա՞ք այստեղ գտնել բոլոր սխալները
Ինչի՞ մենք կհասնեինք, եթե մեր ուղեղն օգտագործեինք 100%-ով
Խնձորի քացախը օգնում է ազատվել էկզեմայից, պիգմենտային բծերից, պեպեններից, ուգրիներից և կնճիռներից․ ահա, թե ինչպես կիրառել այն

Latest

Առանց դեղորայքի զարկերակային ճնշումն իջեցնելու ամենաարդյունավետ միջոցները
Որքան է ձմերուկի օրական չափաբաժինը երեխաների և չափահասների համար
Թաղման ժամանակ «հանգուցյալը» կենդանացել է (տեսանյութ)
Ինչպես որոշել, թե որ վիտամիններն են ձեզ պակասում
Քաղցկեղի 10 նախանշան, որոնք հարկավոր չէ անտեսել
Ինչպես ուտել հաց և չգիրանալ․ պարզ միջոց
Շուշաննա Թովմասյանի 8 ամսական որդու նոր լուսանկարները
Պաբլո Պիկասոն ապրել է 91 տարի և ահա թե ինչպիսի եզրակացության է հանգել կյանքի և մարդկանց մասին
«Ահա թե ինչեր ենք մենք ուտում ամեն օր»